Ik heb het licht gezien :)

50 Comments
Print Friendly

.
Het begon allemaal na het enorme succes van de laatste Business Bootcamp.

Na te hebben gevierd dat we 1.200 deelnemers in de Business Bootcamp hadden en dat er honderden nieuwe deelnemers in hadden geschreven voor de vervolgtrainingen… begon ik te denken:

  • We hebben meer dan 25.000 mensen op onze mailinglijst, en toch heeft maar een derde hiervan ooit deelgenomen aan de Business Bootcamp. Hoe komt dat?
  • En ondanks dat we een onweerstaanbare aanbieding doen tijdens de Business Bootcamp, is slechts een derde van de deelnemers hier op ingegaan. Hoe komt dat?

En deze dubbele ‘Hoe komt dat?’ spookte dagenlang door mijn hoofd.

Op een gegeven moment stelde ik deze vragen aan mijn team en, na een intense brainstormsessie, kwamen we met allerlei conclusies… maar geen zekerheid. We tastten nog steeds in het duister.

Om de eenvoudige reden dat we het aan de verkeerde mensen hadden gevraagd.
We hadden het aan onszelf gevraagd, in plaats van aan de mensen die de antwoorden weten.

En dus vroegen we je twee weken geleden om ons te helpen wat licht in de duisternis te maken.

De respons was overweldigend.

Bijna 1.000 mensen beantwoorden 3 vragen, afhankelijk van hun relatie met ons.

De informatie die we kregen is van onschatbare waarde.
Het voelde alsof we in een donkere kamer zaten en ineens deed iemand het licht aan

Ook kwamen er nieuwe vragen op en kregen we feedback waar we wat mee willen doen, en dus wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om antwoorden of toelichting te geven op een aantal van de zaken die opkwamen.

Meer dan 300 mensen beantwoordden de vraag “Waarom heb je tot dusverre nog niet deelgenomen aan de Business Bootcamp?

Klik op de volgende links om mijn respons te lezen op de meest gestelde vraag of opmerking:

Meer dan 400 mensen beantwoordden de vraag “Waarom heb je de aanbieding voor de vervolgtrainingen in de Business Bootcamp niet aangenomen?

Klik op de volgende links om mijn respons te lezen op de meest gestelde vraag of opmerking:

Meer dan 150 mensen die de Business Bootcamp en de vervolgseminars met ons hebben gedaan, beantwoordden de meer algemene vraag “Wat kunnen we doen om je beter van dienst te zijn?

Klik op de volgende links om mijn respons te lezen op de meest gegeven feedback:

Trouwens, toen we besloten om onze deelnemers deze vragen te stellen, was iedereen vóór. ‘Prima idee’, zeiden ze.

Maar toen ik zei dat ik de vragen publiekelijk op de website wilde stellen, waar iedereen (bestaande studenten, prospects en zelfs onze concurrenten) de antwoorden kan lezen, kwamen er ineens een paar “Dit is NIET zo’n best idee…”.

En dus stel ik jou deze vraag ook.

Wat vind jij – is het een goed idee of een slecht idee om in het openbaar om zakelijke feedback te vragen?

Ik ben nieuwsgierig naar de voor- en nadelen die jij ziet van het ‘alles maar op straat gooien’, en of jij iets dergelijks voor jouw business ook zou doen.

Plaats je mening en je ideeën in het commentaarveld hieronder.
Ik wil graag van je leren.

En deel dit artikel met je:

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

Op jouw succes, Nisandeh

50 Comments

Show Full Comments :   
Filter Comments :    Order Comments :

  1. Suzanne Trieling

    2 stars
        (88 commentaren)   

    Ik denk wel dat het goed is om feedback te vragen en je transparant op te stellen.
    Het laat zien dat je ook maar gewoon een mens bent en je ermee aantoont dat je jezelf wilt verbeteren.
    Read less

    Ik denk wel dat het goed is om feedback te vragen en je transparant op te stellen.
    Het laat zien dat je ook maar gewoon een mens bent en je ermee aantoont
    ... Read more

    reply to this comment

  2. Rozelinde Warmoes

    4 stars
        (309 commentaren)   

    Ik vind het HEEL DAPPER.

    Als je publiekelijk feedback vraagt geef je aan dat je veel vertrouwen hebt in jouw werk.

    Je geeft aan dat je bereid bent om jouw zaak te verbeteren. - want je zult het niet vragen als je niet van plan bent foutjes te laten bestaan (hopelijk is dat zo als een ondernemer feedback vraagt) -- dus de klant krijgt inderdaad het gevoel dat er voor hem gezorgd wordt

    --> verbeteringen en aanpassen is een eigenschap van een ideaal product en dus geef je de boodschap dat jouw product heel goed is.

    Het geeft aan dat je inderdaad anderen wilt helpen en niet enkel winst wilt maken.

    Je komt er oprecht door over.

    Je moet wel goed kunnen omgaan met feedback en het onredenlijke van het redenlijke kunnen onderscheiden en kunnen omgaan met dat wat niet redenlijk of niet van toepassing is. Mensen die niet krijgen wat ze willen bij jou zijn dan misschien op zoek naar een ander product.
    Read less

    Ik vind het HEEL DAPPER.

    Als je publiekelijk feedback vraagt geef je aan dat je veel vertrouwen hebt in jouw werk.

    Je geeft aan dat je bereid bent om jouw zaak te
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Rozelinde Warmoes

    reply to this comment

  3. Robert van der Wulp

    2 stars
        (87 commentaren)   

    Beste Nisandeh,
    Ik ben reuze nieuwsgierig naar je implementatieplan. Ik heb je getweet en geshared maar na het verversen gebeurde er twee maal niets.
    Heb je wellicht nog een link voor me?
    Veel plezier vandaag, Robert
    Read less

    Beste Nisandeh,
    Ik ben reuze nieuwsgierig naar je implementatieplan. Ik heb je getweet en geshared maar na het verversen gebeurde er twee maal niets.
    Heb je wellicht nog een link voor me?
    ... Read more

    reply to this comment

  4. Gerhard Radstake

    1 stars
        (57 commentaren)   

    Lastig trouwens dat dit commentaarveld soms geen invoer accepteert om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen over in het openbaar feedback vragen.
    Enerzijds natuurlijk positief om feedback te vragen en je zo open te stellen al zullen er dan mensen zijn die niet zullen reageren vanwege de openheid
    Anderzijds welke slechte feedback wordt weggehaald of niet approved omdat het het imago van je bedrijf zou schaden.
    Openbare feedback op je eigen website gaat vermoedelijk toch door de censuur heen en geeft geen helder en eerlijk beeld.
    Zou je dit doen bij een externe partij die geen censuur toepast dan krijg je wel een eerlijk beeld van de kwaliteit van een bedrijf.
    Read less

    Lastig trouwens dat dit commentaarveld soms geen invoer accepteert om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen over in het openbaar feedback vragen.
    Enerzijds natuurlijk positief om feedback te
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Gerhard Radstake

    reply to this comment

  5. Willy Triest

    2 stars
        (99 commentaren)   

    Wel Nisandeh, het werkt in twee richtingen. Je hebt mensen die een goed aanbod (h)erkennen en er op ingaan, en je hebt mensen die wantrouwig zijn tegen heel goedkope front end.

    Je kan idd enkel proberen, en dat vraagt telkens uit je comfortzone stappen. Ga verder met wat lukt, en leer van wat niet lukt, en laat er bovenal je slaap niet voor.
    Read less

    Wel Nisandeh, het werkt in twee richtingen. Je hebt mensen die een goed aanbod (h)erkennen en er op ingaan, en je hebt mensen die wantrouwig zijn tegen heel goedkope front end.

    ... Read more

    reply to this comment

  6. Kees van der Stel

    3 stars
        (194 commentaren)   

    Hi Nisandeh,
    Thank you for your response.
    I did not mean to promote BLT.....;-) but more to define the Marketing Communication Strategy between the UMS step 1 and 2.

    That's because I think it is very important to present myself and my business as personal as possible to the marketplace before I’m going to ask my target audience questions (what do you want, how can I help you, what are your worries, etc.) and/or give them a free offer.

    At least I think that personal first contact is crucial for my kind of business: executive coaching.

    So I seriously think it's better to get acquainted before asking or offering anything. It’s like networking in real life. Nobody offers me his or her product during the first contact……….

    But I am a Dutchman……..

    See you soon.
    Have a nice evening.
    Kees
    Read less

    Hi Nisandeh,
    Thank you for your response.
    I did not mean to promote BLT.....;-) but more to define the Marketing Communication Strategy between the UMS step 1 and 2.

    That's because I think
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Kees van der Stel

    reply to this comment

    • Nisandeh Neta

      5 stars
          (645 commentaren)   

      Hi Kees,

      I have the opposite experience, for many years, in Holland, in Dutch, with people I don't know and they don't know me.
      That's one of the ways we grow our list quite fast...

      And our services are not that different...

      I think it's about stepping out of your comfort zone and trying.
      If it works - you learned something new.
      If it doesn't - you can always go back to your way - and you're now wiser...

      Make it a great day, Nisandeh
      Read less

      Hi Kees,

      I have the opposite experience, for many years, in Holland, in Dutch, with people I don't know and they don't know me.
      That's one of the ways we grow our
      ... Read more

      Ik heb het licht gezien :) by Nisandeh Neta

      reply to this comment

  7. Kees van der Stel

    3 stars
        (194 commentaren)   

    Zaterdag 17 maart 2012 was ik bij weer bij een inspirerende en nuttige dag van Nisandeh. Dit keer over The Ultimate Marketing System.

    Net als in het business bootcamp is er mij op een aantal gebieden een licht opgegaan of het licht is weer afgestoft, zodat het weer helder kan schijnen (mijn Master of Marketing leerstof van 1997/1998………. ha, ha).

    Ik stuurde net een tweet aan Nisandeh dat ik nog een stap zou willen toevoegen aan de zeven stappen van het UMS, te weten Marketing Communicatie. Ik weet dat het onbescheiden klinkt om een stap toe te willen voegen, omdat N. spreekt over het ultieme enz. , maar toch waag ik het er op.

    Nadat je je Target Audience hebt gedefinieerd en specifiek hebt gemaakt is het volgens mij zaak deze mensen te laten weten dat je er bent, alsmede hen de gelegenheid te geven eerst eens (digitaal) kennis met je te maken en te linken op de social media. De communicatiemiddelen die je daarvoor kunt inzetten zijn BLT/Blog, Linkedin(groepen) en Twitter.

    Ik denk dat deze stap tussen de huidige stappen 1 en 2 er goed zou passen omdat het mijns inziens erg handig is om eerst een kwalitatief goede mailinglist te bouwen van voor jou relevante personen of bedrijven , alvorens mensen zomaar te vragen ‘what they want’. Ik kijk maar naar mezelf. Als ik iemand helemaal niet ‘ken’ ben ik niet bereid op een dergelijke vraag antwoord te geven, maar ik ben dan ook een Nederlander ...;-).

    Tot zover. Ik ben benieuwd of Nisandeh mijn voorstel wil overnemen.

    Be the change you want to be. Kees
    Read less

    Zaterdag 17 maart 2012 was ik bij weer bij een inspirerende en nuttige dag van Nisandeh. Dit keer over The Ultimate Marketing System.

    Net als in het business bootcamp is er mij op een
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Kees van der Stel

    reply to this comment

    • Nisandeh Neta

      5 stars
          (645 commentaren)   

      Hi Kees,

      Feitelijk is 'the Ultimate Marketing System' zo helemaal compleet.
      Social media is één manier om mensen te vertellen over jouw aanbod (stap 3) - maar het is niet HET systeem en het is NIET essentieel.
      We maakten al gebruik van dit systeem lang voordat social media bestond.

      Tijdens de Master Entrepreneur ga ik bij diverse top strategieën verder tot in de details over hoe je 'onbekenden' in je systeem krijgt (en Social Media is daar één van).

      Fijne dag!
      Nisandeh
      Read less

      Hi Kees,

      Feitelijk is 'the Ultimate Marketing System' zo helemaal compleet.
      Social media is één manier om mensen te vertellen over jouw aanbod (stap 3) - maar het is niet HET systeem en
      ... Read more

      Ik heb het licht gezien :) by Nisandeh Neta

      reply to this comment

  8. Linda Riel

    1 stars
        (55 commentaren)   

    Ik denk dat het een super initiatief is om te vragen naar de mening van je klant. Vele bedrijven doen maar een dotje en spelen in op wat zij denken dat de klant wilt. Maar alleen door te vragen kun je je klant geven wat ze willen.

    Openbaar die vraag stellen is lijkt me een goed idee. Zo kan iedereen (ook prospects) zien dat je geeft om de mening van je klanten en zo toon je dat je je service verlening of product wilt gaan aanpassen aan de wensen van die klant. Dit kan potentiële klanten over de streep helpen.

    Ik zeg, goed bezig en blijf dit vooral doen.
    Read less

    Ik denk dat het een super initiatief is om te vragen naar de mening van je klant. Vele bedrijven doen maar een dotje en spelen in op wat zij denken dat de ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Linda Riel

    reply to this comment

  9. Anita Brinkman

    4 stars
        (320 commentaren)   

    Alles van hierboven en super dat jullie aangeven 'enkel' trainers te zijn maar toch na de feedback een vorm van coaching toe gaan voegen. Read less

    Alles van hierboven en super dat jullie aangeven 'enkel' trainers te zijn maar toch na de feedback een vorm van coaching toe gaan voegen.... Read more

    reply to this comment

  10. Ruud Overstegen

    3 stars
        (156 commentaren)   

    Wat ik geleerd heb van de groten der aarde is dat je voorbij je comfortzone moet durven gaan. En dat je je intuïtie moet volgen. Wat je om je heen ook hoort of ziet.

    Jij bent in mijn ogen ook zo’n belangrijk en invloedrijk persoon die op zijn eigen wijze dingen tot stand brengt. Natuurlijk wil je graag iedereen overtuigen dat jouw werk het beste bij ons past. Terecht, want dat inzicht heb je.

    Alleen zijn we er nog niet aan toe. We hebben hier in Nederland een toepasselijke spreuk. Wat de boer niet kent, eet hij niet. Albert Einstein had ook zoiets van dat we onszelf niet echt goed kennen en daarom niet weten wat we moeten doen.

    Volgens mij moeten we blij zijn met jouw wilskracht om ons uit onze comfortzone te halen.
    Maar we zitten te diep in de klei. Je moet of harder trekken, of wat clementie met ons hebben.
    Ik maak hetzelfde mee met mijn methodiek om mensen sneller van hun emotionele pijn af te helpen. De mensen die bij mij geweest zijn, bewijzen dat het werkt, maar nieuwe klanten hebben toch iets van: ‘Dat bestaat niet’ of ‘Dat zal dus bij mij niet werken’ of ‘Kom maar eerst met wetenschappelijke bewijzen, dan zie ik wel verder’.

    In mijn visie is het toch simpel; Als je ergens last van hebt, wil je er snel vanaf en dan pak je toch het meest succesvolle wat je kunt vinden. Nee, zeggen wij Nederlanders, als we daar zelf voor aan de slag moeten is het niet in te passen in onze kostbare tijd.

    Als ik naar mijzelf kijk in jouw verhaal ben ik nu pas aan het implementeren wat ik in de Business Bootcamp van afgelopen september heb geleerd. Daar achteraan de Elements of Success en de Breaktrough to Success gedaan. Werkend met de BizKaizen aanbieding waar ik elke twee weken een video kreeg aangeboden begonnen mijn raderen te werken en kon ik beginnen met de implementatie van de aangeboden stof.

    Dus Nisandeh, heb even geduld met ons. We zijn best leergierig en we willen echt wel dingen aannemen die ons nu boven onze pet hangen. We willen echt wel uit onze comfort zone maar daar hebben we een vaste hand voor nodig. Iemand die ons meeneemt. Stap voor stap. Dat hebben we zo geleerd. Boven het maaiveld uitsteken is iets wat wij niet willen en dat zou best kunnen als we jouw lessen implementeren in ons leven. Dat is dus een dubbel proces waar we mee worstelen.

    Of het dan verstandig is om aan ons te vragen of je op de goede weg is hetzelfde als we een comazuiper vertellen dat het verkeerd is wat hij doet. Er ontbreekt inzicht in het totale beeld. We zijn ons niet bewust van onze eigen beperkingen, maar hebben vaak wel een stellige mening over anderen.
    Read less

    Wat ik geleerd heb van de groten der aarde is dat je voorbij je comfortzone moet durven gaan. En dat je je intuïtie moet volgen. Wat je om je heen ook ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Ruud Overstegen

    reply to this comment

  11. Ritska van der Zee

    0 stars
        (2 commentaren)   

    Transparantie is voor mij altijd belangrijk. Op het moment dat jij staat voor je bedrijf en niet bang bent om feedback te vragen geeft dat kracht en kwetsbaarheid. Kwetsbaarheid om te vragen wat je kan verbeteren en kracht door te laten zien dat je de meningen serieus neemt en deze aanpakt om een verbeterslag te maken. Natuurlijk is het buiten onze comfortzone, zowel om verbeterpunten te horen maar vaak ook om de complimenten in ontvangst te nemen, maar daar gaat het nu juist om. We kunnen niet groeien als we niet buiten onze comfortzone stappen. Dat is de belangrijkste les die ik geleerd heb bij Bussiness Bootcamp! Door het openlijk te doen krijg je ook meer nuances. Mensen vullen elkaars commentaren aan. Ze worden meer geïnspireerd en gaan meer de diepte in dan dat je elkaars commentaar niet kan lezen. Voor de mensen die het moeilijk vinden heb je de mogelijkheid om dit anoniem te doen. Gevolg: oprechte reacties waar je verder mee kunt. Maar zoals gezegd; je moet overtuigd zijn van je eigen bedrijf en kracht.

    Sprankelende groet,
    Ritska
    Read less

    Transparantie is voor mij altijd belangrijk. Op het moment dat jij staat voor je bedrijf en niet bang bent om feedback te vragen geeft dat kracht en kwetsbaarheid. Kwetsbaarheid om te vragen ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Ritska van der Zee

    reply to this comment

  12. Sjon Oosterbaan

    0 stars
        (8 commentaren)   

    Ondernemers en mensen die zich kwetsbaar durven opstellen zijn de beste. Het geeft aan dat ze anderen (klanten, relaties en concurrenten) serieus nemen. En dat willen we allemaal.
    Alleen maar positieve feedback stinkt. Niemand die klaagt. Dat is on-Nederlands.
    Read less

    Ondernemers en mensen die zich kwetsbaar durven opstellen zijn de beste. Het geeft aan dat ze anderen (klanten, relaties en concurrenten) serieus nemen. En dat willen we allemaal.
    Alleen maar positieve feedback
    ... Read more

    reply to this comment

  13. Bastiaan de Beer

    0 stars
        (15 commentaren)   

    Ik denk dat jullie concurrenten ook op de Business Bootcamp komen. "Hoge bomen vangen veel wind" dus die volgen je toch wel.

    Als anderen je (PR) nadoen, denk ik dat zoiets een indicatie is dat men je als marktleider ziet.
    Verder ben ik het eens met commentaren hierboven. Jullie zijn een open bedrijf; de website is vrij open; de reageerders staan er met naam en adresgegevens op (website). Ik zou mij niet te druk maken om de concurrentie.

    De echte bedrijfsgeheimen moet je geheim houden, maar dan ook niet op de website zetten...
    Read less

    Ik denk dat jullie concurrenten ook op de Business Bootcamp komen. "Hoge bomen vangen veel wind" dus die volgen je toch wel.

    Als anderen je (PR) nadoen, denk ik dat zoiets een
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Bastiaan de Beer

    reply to this comment

  14. Helmy Kleinlugtenbeld

    3 stars
        (193 commentaren)   

    Super actie!
    Het lef om dat te doen siert het bedrijf en geeft aan dat er vanuit kracht gewerkt wordt. Buiten dat kunnen andere ondernemers daar ook weer veel van leren.

    Hoe kijken mensen naar het plaatje dat ik op deze manier bekijk. Wat denkt een ander over de diensten en hoe voelt dat voor mij. Wat kan ik hier van leren?

    Dat is en blijft voor mij interessant en heel waardevol. Dus wat mij betreft... in de roos.

    Blijf zo communiceren!
    Read less

    Super actie!
    Het lef om dat te doen siert het bedrijf en geeft aan dat er vanuit kracht gewerkt wordt. Buiten dat kunnen andere ondernemers daar ook weer veel van leren.

    Hoe
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Helmy Kleinlugtenbeld

    reply to this comment

  15. Henk van der WIjk

    1 stars
        (42 commentaren)   

    Dear Nisandeh,

    I just read about your desire to improve Open Circles' customer service. Although I don't know your wishes and requirements and although I am not an expert in this field, I can imagine you will be able to find something useful in the list below.

    Best regards,
    Henk van der Wijk

    thismoment.com/

    awarenessnetworks.com/

    crowdfactory.com/

    directmessagelab.com/

    janrain.com/

    mediafunnel.com/

    emailvision.com/products/social-edition

    sendible.com/

    shoutlet.com/

    spredfast.com/

    sprinklr.com/

    sproutinc.com/

    strongmail.com/products/social-media-marketing/strongmail-social-studio

    vitrue.com/

    wildfireapp.com/

    And last but not least: Broadvision.This is what they do:
    broadvision.com/en/index.php, for its Clearvale platform:
    broadvision.com/en/clearvale.php.
    Read less

    Dear Nisandeh,

    I just read about your desire to improve Open Circles' customer service. Although I don't know your wishes and requirements and although I am not an expert in this field,
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Henk van der WIjk

    reply to this comment

  16. Brigitte van der Loo

    1 stars
        (46 commentaren)   

    Perfect idee om het zo te doen. Leert iedereen van. Ook de meelezende concurrent. In julie geval lijtk me dat alleen maar een goed ding: als we de wereld beter willen maken, dan is die zogenaamde concurrent net zo hard nodig, want hoe meer mensen daaraan mee werken hoe beter.
    Dit systeem van feedback vragen heeft me wel aan het denken gezet hoe ik dat moet aanpakken met mijn eigen klanten. Eng, maar wel goed! Bedankt voor de tips.
    Read less

    Perfect idee om het zo te doen. Leert iedereen van. Ook de meelezende concurrent. In julie geval lijtk me dat alleen maar een goed ding: als we de wereld beter willen maken, ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Brigitte van der Loo

    reply to this comment

  17. Jacqueline Lammerts

    2 stars
        (121 commentaren)   

    In mijn ogen dient een ondernemer transparant, helder en zichtbaar te zijn. Dit schept openheid, vertrouwen én laat je menselijke kant zien.
    Door feedback te vragen, zichtbaar te maken en te delen, laat je veel innerlijke kracht zien. Bereidheid je zienswijze te verbeteren, verscherpen. Alles om je doelgroep zo goed mogelijk van dienst te zijn en blijven. Deze openheid zal in de aankomende jaren alleen maar meer van ons allen gevraagd worden.
    Ik vind dit dan ook een hele goede zet.
    Read less

    In mijn ogen dient een ondernemer transparant, helder en zichtbaar te zijn. Dit schept openheid, vertrouwen én laat je menselijke kant zien.
    Door feedback te vragen, zichtbaar te maken en te delen,
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Jacqueline Lammerts

    reply to this comment

  18. Rudy Simons

    0 stars
        (17 commentaren)   

    Juist door je open te stellen als bedrijf toon je je kracht! Read less

    Juist door je open te stellen als bedrijf toon je je kracht!... Read more

    reply to this comment

  19. Poul van Hooijdonk

    1 stars
        (70 commentaren)   

    Het is een geweldig idee om dit zo te doen !!
    Ja je geeft wat weg, maar gelijktijdig geeft het zoveel meer... misschien op een heel ander vlak dat te verwachten is.

    Indien Bill Clinton snel en duidelijk verteld zou hebben over z'n relatie met Monica Lewinsky dan was hij wellicht ook president af... maar gelijkertijd had hij sterker kunnen worden dan ooit daarvoor.

    Enfin, misschien is het tijd voor "easycratie" (leuk boek trouwens)
    Read less

    Het is een geweldig idee om dit zo te doen !!
    Ja je geeft wat weg, maar gelijktijdig geeft het zoveel meer... misschien op een heel ander vlak dat te verwachten is.

    Indien
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Poul van Hooijdonk

    reply to this comment

  20. Willy Triest

    2 stars
        (99 commentaren)   

    Tja, publieke feedback is een mes dat langs twee kanten snijdt: het kan geweldige reclame zijn, maar het kan ook in je gezicht ontploffen.

    Iemand die werkt aan de eerlijkheid van het product of de dienst, heeft al minder kans om gefundeerde negatieve feedback te krijgen, en die zal dan heel vaak ook gemakkelijk te weerleggen zijn.

    Bij sommige diensten -cfr supra- gaat het om moeilijke levensthema's en daar is door een therapeut quasi nooit garantie op succes mogelijk. Heel vaak zijn diegenen die hierover negatieve feedback spuien de eersten die de verantwoordelijkheid 100% bij de therapeut leggen.
    Hierop reageren is al veel moeilijker, want het is ook niet correct om hier publiekelijk dieper op in te gaan.

    Met deze dingen in het achterhoofd denk ik dat publieke feedback de ondernemer dwingt om telkens weer het beste naar boven te halen. En hoe hou je nu anders een onderneming groeiend?

    Walk your talk, en daarvan heeft Nisandeh zelf enkele schitterende voorbeelden gegeven in een publieke thread over de zin en de onzin van Open Circles.
    Read less

    Tja, publieke feedback is een mes dat langs twee kanten snijdt: het kan geweldige reclame zijn, maar het kan ook in je gezicht ontploffen.

    Iemand die werkt aan de eerlijkheid van het
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Willy Triest

    reply to this comment

  21. Ron Scheerder

    2 stars
        (131 commentaren)   

    Naar mijn mening is het een goed idee. Aangezien Open Circles Academy open en transparant is tijdens de seminars ligt het in het verlengde om ook open te zijn over de feedback.

    Doordat het zo open is, kunnen jullie niet anders dan iets met de feedback doen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de kritiekpunten snel verbeterd zullen zijn.

    Succes met de implementatie :-)

    Ron
    Read less

    Naar mijn mening is het een goed idee. Aangezien Open Circles Academy open en transparant is tijdens de seminars ligt het in het verlengde om ook open te zijn over de feedback.

    ... Read more

    reply to this comment

  22. Bart Bouman

    1 stars
        (27 commentaren)   

    Goed idee! Gooi maar open die boel!

    Meerdere dingen zijn hieraan goed:
    *Je stapt over je ego heen om te denken dat je alles zelf beter weet.
    *Je laat zien dat je ook maar een mens bent
    *Je durft je kwetsbaar op te stellen
    *Je bereikt veel meer mensen
    *Je kunt weer een blog van maken waar mensen weer over spreken! ;-)

    Succes met het sleutelen aan Open Circles Academy,

    Bart
    Read less

    Goed idee! Gooi maar open die boel!

    Meerdere dingen zijn hieraan goed:
    *Je stapt over je ego heen om te denken dat je alles zelf beter weet.
    *Je laat zien dat je
    ... Read more

    reply to this comment

  23. Jeannette Bal

    3 stars
        (203 commentaren)   

    Het getuigt van durf en vertrouwen in je eigen product.
    In mijzelf zit nog het kind dat het moeilijk vind een 6je te krijgen, dus daar ben ik nog volop mee aan het werk.
    Wel vraag ik mijn klanten tijdens een workshop mondeling of er aan de verwachtingen is voldaan en indien nodig wat ik zou kunnen doen om dit alsnog goed te maken.
    Ik heb in ieder geval ook van dit onderdeel van Open Circles Academy weer veel geleerd.
    Bedankt voor je openheid.
    Blijf op je gevoel afgaan ;-)
    Read less

    Het getuigt van durf en vertrouwen in je eigen product.
    In mijzelf zit nog het kind dat het moeilijk vind een 6je te krijgen, dus daar ben ik nog volop mee aan
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Jeannette Bal

    reply to this comment

  24. 2 stars
        (114 commentaren)   

    ik vind het heel moedig van jullie de vragen en antwoorden openbaar te zetten. Ik was het meest erover verbaasd dat je je concurrenten deze informatie laat zien.

    Die manier hoe je nu op die vragen in gaat en ook met liefde voor detail (9 extra paginas) maakt op mij een heel sterke indruk. Respect!!!

    Ga zo door, op jullie succes!!!
    Read less

    ik vind het heel moedig van jullie de vragen en antwoorden openbaar te zetten. Ik was het meest erover verbaasd dat je je concurrenten deze informatie laat zien.

    Die manier hoe je
    ... Read more

    reply to this comment

  25. Elise van Hijfte

    1 stars
        (25 commentaren)   

    Transparantie is altijd de beste strategie. Het toont de wereld een nieuwe manier van handelen. Als je ambitie is om conscious miljonairs te creëren, dien je zelf conscious te handelen. Transparantie is een van de voorwaarden daarvoor. Het universum reageert op wat je uitzendt. Transparantie is een keuze in samenwerking met de wetten van het universum. Read less

    Transparantie is altijd de beste strategie. Het toont de wereld een nieuwe manier van handelen. Als je ambitie is om conscious miljonairs te creëren, dien je zelf conscious te handelen. Transparantie ... Read more

    reply to this comment

  26. Kees van der Stel

    3 stars
        (194 commentaren)   

    Wat mij erg opviel en erg beviel is de openheid en de transparantie van Nisandeh over Open Circles in het Business Bootcamp (januari 2012). Die openheid en transparantie maakte ook de meer commerciële stukken op die dagen acceptabel voor mij om aan te horen.

    Ik heb me niet eens afgevraagd of het vragen om feedback aan de Business Bootcamp deelnemers en het in het openbaar delen van die feedback al dan niet risico's in zich draagt. Er waren ook kennelijk drie categoriëen klanten benoemd, waarvan de antwoorden alleen maar toegankelijk waren en zijn voor die catagoriëen. Ik heb bijvoorbeeld alleen maar de comments gezien van de Business Bootcamp deelnemers. Dus enige schifting is er al gemaakt. Verder past volgens mij die openheid en transparantie uitstekend in het business concept van Open Circles. Tenslotte willen jullie een bereik van 1 miljoen mensen. Als je dat waar wilt maken zul je wel open en tranparant moeten zijn naar mijn mening. Dus wat mij betreft positief. Trouwens Nisandeh een conversie van 33 %...... is dat al niet fantastisch? Tel je zegeningen zou ik zeggen!

    Be the change you want to be. Kees
    Read less

    Wat mij erg opviel en erg beviel is de openheid en de transparantie van Nisandeh over Open Circles in het Business Bootcamp (januari 2012). Die openheid en transparantie maakte ook de meer commercië... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Kees van der Stel

    reply to this comment

    • Anouk Plantinga

      5 stars
          (526 commentaren)   

      Kees, ik ben het met je eens dat die conversie van 33% geweldig is. Dat is hartstikke veel! Read less

      Kees, ik ben het met je eens dat die conversie van 33% geweldig is. Dat is hartstikke veel!... Read more

      reply to this comment

  27. Roeland Bridié

    0 stars
        (13 commentaren)   

    Goed plan om dat in openbaarheid te doen. Dan leren niet alleen jullie, maar wij ook van elkaar! Read less

    Goed plan om dat in openbaarheid te doen. Dan leren niet alleen jullie, maar wij ook van elkaar!... Read more

    reply to this comment

  28. Thea van Dijk

    3 stars
        (183 commentaren)   

    Het is moedig om je vragen in het openbaar te stellen. En het is nog moediger om je antwoorden ook openbaar te maken. Open Circles Academy is een open organisatie. En door op deze manier te handelen laat je zien dat je doet wat je zegt.

    Ik vind dit een mooi voorbeeld wat ik kan volgen voor mijn business.

    Als mensen bang zijn om te antwoorden, om zich open op te stellen. Is de vraag of deze organisatie wel bij hun past.

    En als andere bedrijven dit voorbeeld gaan volgen, kan ik alleen maar toejuichen. Meer openheid en waar maken wat gezegd wordt. Er zal dan minder wantrouwen zijn.
    Read less

    Het is moedig om je vragen in het openbaar te stellen. En het is nog moediger om je antwoorden ook openbaar te maken. Open Circles Academy is een open organisatie. En door ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Thea van Dijk

    reply to this comment

  29. Josephine Wierdsma

    3 stars
        (151 commentaren)   

    Transparantie is een groot goed, maar soms ook lastig of (bijna) niet wenselijk voor bepaalde mensen en/of in bepaalde situaties, zoals enkele malen werd aangegeven. Ook daar kan ik gewoon respect voor hebben.
    Door geheel openbaar om feedback te vragen, zul je een x-aantal reacties dan ook niet gaan krijgen. Belangrijke vraag is, van wie wil je het liefste feedback ontvangen.
    In mijn werk kies ik vaak om bij de feedback vraag aan te geven, dat het ook anoniem mag. Sommige mensen veroordelen die mensen die anoniem feedback geven. Het heeft het voordeel dat je misschien meer terug krijgt dan wanneer een je je naam er onder moet zetten. Meestal tijdens een tweede feedback-moment krijg ik veel minder anoniem terug, dan is er vertrouwen opgebouwd en dat is ook feedback. Dat is de kant van de client.
    Bedrijfsmatig kan het ook lastig liggen. Ik hanteer grote transparantie, echter als ik de ongenuanceerde woede-uitbarstingen welke ik soms ontvang van ouders die, zonder deelname, veroordelend invullen hoe ik werk, zou ik die niet graag op een openbare website zien, zolang daar niet ook in juiste verhouding positieve reactie op heb staan. Welllicht ter verduidelijking: ik ga in gesprek met ouders en jonge tieners over seksualiteit/de seksuele opvoeding.
    Ik ben pro openbaar, echter met de nuance dat anoniem aan de kant van de client en afgeschermd aan de kant van het bedrijf soms wenselijk kan zijn. Niet iedereen in deze wereld gaat respectvol met anderen om en daar mag je jezelf en elkaar best voor beschermen. Dat doe je dan niet perse uit angst, maar bijvoorbeeld vanuit zorg.
    Read less

    Transparantie is een groot goed, maar soms ook lastig of (bijna) niet wenselijk voor bepaalde mensen en/of in bepaalde situaties, zoals enkele malen werd aangegeven. Ook daar kan ik gewoon respect ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Josephine Wierdsma

    reply to this comment

  30. Angelique Slatius

    2 stars
        (99 commentaren)   

    Ik vind de openheid heel positief. En dapper.
    Het antwoord op de vraag ' waarom moet ik ter plekke beslissen over een aanbieding' vind ik minder leuk. Als het om vertrouwen gaat moet je mensen de ruimte geven om over iets na te denken. En bijvoorbeeld 3-5 dagen na de Business Bootcamp een reminder sturen met de aanbieding. Zeker weten dat er dan veel meer mensen reageren!
    Read less

    Ik vind de openheid heel positief. En dapper.
    Het antwoord op de vraag ' waarom moet ik ter plekke beslissen over een aanbieding' vind ik minder leuk. Als het om vertrouwen gaat
    ... Read more

    reply to this comment

  31. Anouk Plantinga

    5 stars
        (526 commentaren)   

    Ik vind het sterk. En je bent sterk als bedrijf als je met de billen bloot durft te gaan. Dan ben je zeker van je zaak en sta je stevig genoeg in je schoenen om zoiets aan te durven.
    Jullie weten al dat Open Circles een goed bedrijf is. Het staat als een huis. Maar het kan altijd beter. De enige manier om erachter te komen hoe je werkelijk kunt verbeteren, is wat jullie gedaan hebben: de klant zelf vragen wat er verbeterd kan worden.
    Dat zal misschien soms slikken zijn, maar dat hoort bij het ondernemerschap. Als je dat niet aankunt, is het de vraag of je echt een succesvol ondernemer kunt zijn.
    Read less

    Ik vind het sterk. En je bent sterk als bedrijf als je met de billen bloot durft te gaan. Dan ben je zeker van je zaak en sta je stevig genoeg in ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Anouk Plantinga

    reply to this comment

  32. Paul van Aarle

    3 stars
        (167 commentaren)   

    Zakelijk openbaar feedback vragen is om meerdere redenen goed:
    - je laat zien dat je een mens bent
    - je durft je bloot te geven, dat wekt vertrouwen
    - iedereen krijgt inzicht wat voor vele van waarde kan zijn voor hun eigen bedrijf.

    Redenen om niet openbaar te gaan zijn vaak gebaseerd op angst.

    Dus zeker doen!

    Dus: !!

    Commentaar op mijn passive income site die me afgelopen week 3 euro per dag heeft opgeleverd is welkom !!

    (Overigens stimuleer ik hiermee creativiteit bij kinderen en steun ik het goede doel voor schonere oceanen.)
    Read less

    Zakelijk openbaar feedback vragen is om meerdere redenen goed:
    - je laat zien dat je een mens bent
    - je durft je bloot te geven, dat wekt vertrouwen
    - iedereen krijgt inzicht
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Paul van Aarle

    reply to this comment

  33. Lotte van Kessel

    1 stars
        (67 commentaren)   

    Ik vind het een fantastisch idee:
    Door transparant te zijn wek je vertrouwen
    Je schift meteen klanten die je wel of niet wil krijgen
    Je creëert een "vriendschapsgevoel"
    Klanten vinden het prettig om jou te vertellen wat ze vinden
    Het is vernieuwend en daardoor wordt er over gepraat
    Mijn kanttekening is: kun je het waar maken om de feedback te verwerken én je creëert steeds meer een vriendschapsgevoel wat niet de werkelijkheid weerspiegelt. Wij praten hier als het ware allemaal persoonlijk tegen Nisandeh; er is geen wederkerigheid daarin. Persoonlijk vind ik dat prima, maar ik vraag me af of dat voor iedereen zo werkt.
    Read less

    Ik vind het een fantastisch idee:
    Door transparant te zijn wek je vertrouwen
    Je schift meteen klanten die je wel of niet wil krijgen
    Je creëert een "vriendschapsgevoel"
    Klanten vinden het
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Lotte van Kessel

    reply to this comment

  34. Karin van Toor

    4 stars
        (272 commentaren)   

    Volgens mij zegt het heel veel over de kwaliteit van je product wanneer je je zo kwetsbaar wilt opstellen.
    Inderdaad kan je zelf wel zeggen wat een geweldige cursus je levert, maar de reacties van anderen, zowel positieve als negatieve hebben veel meer zeggingskracht.
    Wanneer je dan ook weet dat er echt gewerkt wordt om deze negatieve puntjes te verbeteren dan levert dit je nog meer meerwaarde op.
    Bovendien blijft het subjectief hoe bepaalde zaken beleefd worden, het Amerikaanse, de hoeveelheid mail, de maaltijden, waardoor je toch een goed beeld krijgt van jouw geweldige product.

    Het is waar dat sommige reacties erg persoonlijk zijn en wellicht is het mogelijk dat je dan kan aangeven dat je jouw reactie niet openbaar vermeld wilt zien.

    Met een vriendelijke, muzikale groet,
    Karin
    Read less

    Volgens mij zegt het heel veel over de kwaliteit van je product wanneer je je zo kwetsbaar wilt opstellen.
    Inderdaad kan je zelf wel zeggen wat een geweldige cursus je levert, maar
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Karin van Toor

    reply to this comment

  35. Ilona Visker

    1 stars
        (54 commentaren)   

    Ik vind het een prima idee. Helemaal als je er een vervolgactie aan koppelt zoals jullie doen. Jullie hebben je kwetsbaar opgesteld en nu geven jullie in het openbaar antwoord op zaken die nog bij mensen kunnen blijven "zoemen". Read less

    Ik vind het een prima idee. Helemaal als je er een vervolgactie aan koppelt zoals jullie doen. Jullie hebben je kwetsbaar opgesteld en nu geven jullie in het openbaar antwoord op zaken ... Read more

    reply to this comment

  36. Jeremine Holt

    3 stars
        (196 commentaren)   

    Het is een flink risico om openbaar om ieders mening en feedback te vragen. Maar zonder risico's geen succes.

    Niet alleen voor jullie, maar ook voor de lezers bevatten de antwoorden erg waardevolle informatie. Juist om te lezen hoe anderen het ervaren hadden en hoe ze er al dan niet mee verder gingen.
    Het idee dat jullie ook daadwerkelijk iets gaan doen met de antwoorden, meer dan de marketing verfijnen maar echt werken aan het aanbod en wat er nog meer naar voren kwam in de respons, vergroot mijn vertrouwen in jullie. Jullie zoeken echt het contact en dat voelt goed wat mij betreft.

    Alleen een sterke organisatie kan het aan om zoveel feedback te incasseren. Zegt veel over jullie.
    Je hebt mijn volle aandacht. Meer nog dan daarvoor. Wat gaat hij doen? Hoe gaan ze het aanpakken? Ik ben heel benieuwd.
    Zouden veel meer organisaties moeten durven en doen.
    Heel veel succes!!!
    Read less

    Het is een flink risico om openbaar om ieders mening en feedback te vragen. Maar zonder risico's geen succes.

    Niet alleen voor jullie, maar ook voor de lezers bevatten de antwoorden erg
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Jeremine Holt

    reply to this comment

  37. Wilko van der Ploeg

    5 stars
        (850 commentaren)   

    Vanuit de vragensteller:
    Publiekelijk zakelijke feedback vragen vraagt om durf, zelfvertrouwen en vertrouwen in je product. Als je dat hebt, kan het geen kwaad publiekelijk om feedback te vragen, maar zelfs dan moet je wel rekening houden met eventueel negatieve reacties en weten hoe hiermee om te gaan.

    Vanuit de beantwoorder:
    Ligt natuurlijk helemaal aan de reactie. Het feit dat iemand 'product x' wel of niet goed vindt, hoeft natuurlijk helemaal niet te leiden tot negatieve reacties van werkgevers, toekomstige werkgevers, klanten of prospects... de manier WAAROP je het zegt kan echter wel veelbetekenend zijn.
    Read less

    Vanuit de vragensteller:
    Publiekelijk zakelijke feedback vragen vraagt om durf, zelfvertrouwen en vertrouwen in je product. Als je dat hebt, kan het geen kwaad publiekelijk om feedback te vragen, maar zelfs dan
    ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Wilko van der Ploeg

    reply to this comment

  38. Robert Rosier

    3 stars
        (232 commentaren)   

    Goed om mee te beginnen. Je zult zien dat het dan over tien jaar de gewoonste zaak van de wereld is dat bedrijven in alle openheid communiceren met hun klanten.

    Heel wat beter dan alle stiekeme plannen die over de ruggen van klanten worden gemaakt!
    Read less

    Goed om mee te beginnen. Je zult zien dat het dan over tien jaar de gewoonste zaak van de wereld is dat bedrijven in alle openheid communiceren met hun klanten.

    Heel wat
    ... Read more

    reply to this comment

    • Bart Bouman

      1 stars
          (27 commentaren)   

      Helemaal mee eens Robert!

      Even wat anders,
      Ik zie bij heel veel mensen op de comments (ook bij jou Robert) dat ze geen gebruik maken van de links naar hun website. Deze zit normaal gesproken op je naam, zoals bij mij.
      ( Check it out en like my page!, ;-) )
      Deze promotietool die Open Circles Academy je bied kun je instellen bij je eigen gegevens van Open Circles Academy. Na het inloggen kun je hier je website invullen. VERGEET NIET OM http:// voor je URL te zetten, anders werkt ie niet!!

      Succes met het sleutelen aan jullie bedrijf!

      Bart
      Read less

      Helemaal mee eens Robert!

      Even wat anders,
      Ik zie bij heel veel mensen op de comments (ook bij jou Robert) dat ze geen gebruik maken van de links naar hun website. Deze
      ... Read more

      Ik heb het licht gezien :) by Bart Bouman

      reply to this comment

      • Robert Rosier

        3 stars
            (232 commentaren)   

        Bedankt Bart, ik vul altijd de website naam in van waar ik mee bezig ben. Blijkt dus dat er http voor moet?!

        Tip voor verbetering dus voor de Open Circles website?
        Read less

        Bedankt Bart, ik vul altijd de website naam in van waar ik mee bezig ben. Blijkt dus dat er http voor moet?!

        Tip voor verbetering dus voor de Open Circles website?
        ... Read more

        reply to this comment

      • Josephine Wierdsma

        3 stars
            (151 commentaren)   

        Hoi Bart,

        Dank je wel voor je praktische tip hoe je je website aan je blognaam kan koppelen, ik heb het meteen uitgevoerd.

        Ik heb ook je website bekeken. Ziet er fris en fruitig aangenaam uit en een uitstekend uitgangspunt. Allemaal GEVEN en GEVEN en...

        Met Groningse Groet,
        Josephine
        Read less

        Hoi Bart,

        Dank je wel voor je praktische tip hoe je je website aan je blognaam kan koppelen, ik heb het meteen uitgevoerd.

        Ik heb ook je website bekeken. Ziet er fris
        ... Read more

        reply to this comment

  39. Joshua van Vuure

    0 stars
        (2 commentaren)   

    Negatief, puur voor het feit dat je minder open kan zijn. Zeker als je bijvoorbeeld in loondienst werkt en de werkgever en toekomstige werkgevers meekijken op internet. Read less

    Negatief, puur voor het feit dat je minder open kan zijn. Zeker als je bijvoorbeeld in loondienst werkt en de werkgever en toekomstige werkgevers meekijken op internet.... Read more

    reply to this comment

  40. Ronald de Waal

    0 stars
        (13 commentaren)   

    Ik heb juist niet gereageerd omdat het te persoonlijk is. Nisandeh doet heel goed werk vanuit een goed hart maar past om meerdere redenen niet bij mij. Read less

    Ik heb juist niet gereageerd omdat het te persoonlijk is. Nisandeh doet heel goed werk vanuit een goed hart maar past om meerdere redenen niet bij mij.... Read more

    reply to this comment

  41. Esther Molenaar

    5 stars
        (614 commentaren)   

    Ik denk dat het zeker goed is om feedback te vragen. Op wat voor vlak dan ook. Het laat zien dat je je kwetsbaar opstelt, hoe moeilijk dat soms ook is voor veel mensen.

    Zakelijke feedback vragen en plein public kan ik alleen maar toe juichen, zeker voor zo'n organisatie als Open Circles Academy. Ik ben van menig dat dan de juiste mensen met de juiste reactie komen.

    En de concurrent? Screw it! Het gaat toch niet om de concurrent? Het gaat toch om Open Circles Academy. Niet ieder trainingsbedrijf heeft dezelfde filosofie. En wie weet leren ze er nog wat van.... :-)
    Read less

    Ik denk dat het zeker goed is om feedback te vragen. Op wat voor vlak dan ook. Het laat zien dat je je kwetsbaar opstelt, hoe moeilijk dat soms ook is voor ... Read more

    Ik heb het licht gezien :) by Esther Molenaar

    reply to this comment

Leave a Comment

Share